Saturday, November 3, 2007

החולה - מכתב 2 (רועי)

שלום.
לפני כמה ימים פניתי לרופא המשפחה בנוגע להרגשה שלי, והוא אמר לי שמדובר במחלה בשם שחמת הכבד.
הוא אמר לי שהפיתרון היחיד למחלה הוא השתלת כבד. לצערי זה היה הפתרון היחיד עבורי והייתי חייב לעבור את הניתוח הזה. הוא הפנה אותי לרופא מומחה, שיבצע את הניתוח. הייתי צריך לחכות ברשימת המתנה ובינתיים גברו הכאבים וההרגשה שלי ירדה. לאחר כמה חודשים, בהם מצבי הדרדר, הודיעו לי שאני יכול לעבור את הניתוח. הלכתי לבית החולים, שם הסביר לי הרופא המומחה שלפני הניתוח אני יעבור דיאליזת אלבומין, שתסנן רעלים שהכבד נכשל בסילוקם. הוא הסביר שבניתוח מתבצע דרך חתך גדול בבטן העליונה, ובמהלך ההשתלה הכבד ייכרת, ויוחלף בכבד חדש שימוקם במקום במדוייק שהקודם היה בו. לפני תחילת הניתוח אמרו לי שלאחר הניתוח אני אצטרך לקחת תרופות שימנעו מהגוף לדכאות את הכבד: קורטיקוסטרואידים בשילוב עם ציקלוספירין. לאחר מכן הרדימו אותי והתחילו בניתוח.

No comments: