Saturday, November 10, 2007

רופא - מכתב 3 (איתמר)

שלום,
לאחר הרבה זמן שלא שמעתי מיעקב, הוא התקשר לבשר לי שניתוח השתלת הכבד שלו הושלמה בהצלחה.
שמחתי מאוד לשמוע כאלה בשורות טובות.
שאלתי אם עזרתי לו במה שהצעתי לו והוא שמאוד עזרתי ותאמינו לי זה הכיף בלהיות רופא.
לאחר מכן שאלתי איך הוא מרגיש ואם הוא עדיין צריך לקחת תרופות בשביל שהגוף לא ידחה את הכבד, הוא אמר שהוא מרגיש בסדר אך הוא עדיין צריך לקחת תרופות
שלכם, רופא.

רופא מומחה - מכתב 3 (רועי)

שלום.
היום קיבלתי מיעקב הודעה שהכל בסדר והוא כבר מרגיש הרבה יותר טוב לאחר הניתוח.
שמחתי לקבל את ההודעה הזו ממנו, ואני מקווה שהוא ישרוד את המחלה בשנים הקרובות, כי אחוזי השורדים לטווח הרחוק לא כל כך גבוה.
בקיצור, שירגיש רק טוב,

שלכם, רופא מומחה

Tuesday, November 6, 2007

החולה - מכתב 3 (רועי)

שלום.
היום שוחררתי מבית החולים, לאחר ששכבתי שם כיומיים להתאוששות מניתוח השתלת הכבד. הרופא המנתח אמר לי שהניתוח הסתיים בהצלחה, ושע"פ סטטיסטיקה, רוב הסיכויים שאני אשרוד את השנים הקרובות. אני עדיין מרגיש כאבים, אבל הם ירדו ואמרו לי שהם יעברו במהלך החודש הקרוב. כרגע הגוף שלי מנסה לדכא את הכבד, כי הוא מתייחס אליו כגוף זר, אז נתנו לי תרופות שאמורות למנוע ממנו את התגובה הזו.
התקשרתי לרופא המשפחה, ד"ר חלוץ, לספר לו על הניתוח ולהגיד תודה.
אני מאמין שבעתיד אני אחשוב פעמיים לפני שאני שותה בכמויות כאלה...
שלכם, יעקב.

Saturday, November 3, 2007

החולה - מכתב 2 (רועי)

שלום.
לפני כמה ימים פניתי לרופא המשפחה בנוגע להרגשה שלי, והוא אמר לי שמדובר במחלה בשם שחמת הכבד.
הוא אמר לי שהפיתרון היחיד למחלה הוא השתלת כבד. לצערי זה היה הפתרון היחיד עבורי והייתי חייב לעבור את הניתוח הזה. הוא הפנה אותי לרופא מומחה, שיבצע את הניתוח. הייתי צריך לחכות ברשימת המתנה ובינתיים גברו הכאבים וההרגשה שלי ירדה. לאחר כמה חודשים, בהם מצבי הדרדר, הודיעו לי שאני יכול לעבור את הניתוח. הלכתי לבית החולים, שם הסביר לי הרופא המומחה שלפני הניתוח אני יעבור דיאליזת אלבומין, שתסנן רעלים שהכבד נכשל בסילוקם. הוא הסביר שבניתוח מתבצע דרך חתך גדול בבטן העליונה, ובמהלך ההשתלה הכבד ייכרת, ויוחלף בכבד חדש שימוקם במקום במדוייק שהקודם היה בו. לפני תחילת הניתוח אמרו לי שלאחר הניתוח אני אצטרך לקחת תרופות שימנעו מהגוף לדכאות את הכבד: קורטיקוסטרואידים בשילוב עם ציקלוספירין. לאחר מכן הרדימו אותי והתחילו בניתוח.